diumenge, 28 de març del 2010

La comunicació en les primeres etapes

Els senyals que emeten els infants i les reaccions dels adults són requisits indispensables per al desenvolupament de la comunicació i el llenguatge. És important tenir en compte que tots els infants, tinguin les capacitats que tinguin, tenen ganes de comunicar-se.
El problema que tenim és que els infants amb discapacitat motriu, i sobretot amb discapacitat motriu greu, realitzen senyals atípiques que costen d'interpretar. Per això cal transformar aquests senyals en senyals que els altres puguin interpretar.
Les estratègies fonamentals en les edats primerenques són:
  • Interpretar de forma clara els senyals.
  • Respondre de forma sistemàtica als senyals que emeten els infants.
  • Fomentar el protagonisme de l'infant.
  • Sobreinterpretar.
  • Interacció per torns, fent pauses i sent pacient en esperar respostes per part de l'infant.
  • Donar suports com per exemple guiar la seva mirada, i saber retirar-los quan calgui.
  • Emetre missatges amb llenguatge clar i concís.
  • Utilitzar la mateixa ajuda tècnica que l'infant a més a més de la parla.
  • Enfoc de 24 hores. Les estratègies de relació han de ser assumides per tots els que interaccionen amb l'infant i en tots els contextos.
Video (primera part)
Vídeo (segona part)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada