dimecres, 31 de març del 2010

Fase 7. Reunions d'equip

Data: 24.03.2010
Horari: 15.30 a 20.00

Objectius:
· Participar en les reunions d’equip UTAC
· Veure el treball en xarxa dels diferents professionals
· Veure com es fan les sessions de casos


Activitats i Continguts: Treball en equip, coordinació entre els professionals, treball en xarxa.

Instruments i/o tècniques: Observació i full de registre

Indicadors d’avaluació: Detectar el rol de cada professional de l’equip, i detectar la dinàmica de l’equip.

Descripció de la sessió: Les i els assistents a aquesta reunió van ser una pedagoga i logopeda, una psicologa i logopeda, la fisioterapeuta, un psicòleg i dos estudiants de pràctiques.
  • En primer lloc es parla del projecte 1x1 pel qual tots els alumnes de 1r i 2n d'ESO el curs vinent passaran a tenir un ordinador tipus netbook. I ara des del Departament d'Educació s'han rebut les instruccions respecte a aquest tema pels alumnes amb necessitats educatives especials. Pels alumnes amb nee s'ha d'omplir un formulari on s'ha d'indicar si podrán fer servir un netbook o pel contrari un portàtil estandard, i desprès hi ha una sèrie d'ajuts tècnics que poden necessitar. I en aquestes instruccions hi ha un itinerari de valoració i unes fotocòpies del que seria un netbook per fer la valoració. S'ha de pensar, però, que per decidir quin tipus d'ordinador i quins ajuts tècnics pot necessitar un alumne amb discapacitat motriu cal una valoració ben feta, amb el material (a partir d'una fotocòpia és absurd fer una valoració), a més a més tampoc estna tots els ajuts tècnics que es poden fer servir i hi ha alumnes que fan servir teclats que nos urten en la llista que han fet. Jo penso en un alumne amb greu afectació motriu i retard cognitiu que des de P5 ha fet servir un ordinador de taula amb un teclat engrandit i amb cobertor, i la pantalla adaptada a les seves necessitats, i penso que ara per a ell canviar-li tot el muntatge serà una dificultat afegida per a ell, a banda que d'entrada no crec que li vagi bé un netbook per les grans distònies que té a nivells d'extremitats superior, i tampoc veig clar un portàtil estandard, tot i que s'hauria de fer la prova.
  • S'informa de la compra de dos braços per pantalles d'ordinador per poder fer valoracions.
  • S'informa que s'han ampliat els jocs i activitats infantils per treballar la causa - efecte amb ratolí i/o commutadors de la web Helpkidzlearn
  • Informació sobre orientació escolar a la web dels Serveis Territorials del Baix Llobregat. Per l'alumnat motriu una cosa a tenir en compte pot ser la formació en adults, preparen pel certificat d'ESO, i per les proves de grau mig i superior.
  • La psicopedagoga del SEEM  (Servei Educactiu Experimental per l'alumnat motriu) Baix Llobregat ens presenta un Protocol d'observació a l'aula provisional en el què està treballant. El passarà als seus companys perquè el provin. (Quedem que a mi també me'l passarà per mail)
  • S'informa que el programa Foxit Reader ( per poder treballar en documents pdf) i el programa lectura de textos no són compatibles.
  • S'informa que del 2 al 4 de juny tindrà lloc l'AVANTE, fira d'accessibilitat per discapacitats. Els professionals poden acreditar-se i accedir de forma gratuïta.
  • Finalment es miren els mails a la pantalla, es debateixen i es responen. Hi ha uns quants mails d'un membre de l'equip que avui no ha pogut assistir a la reunió i treballen via mail i telèfon amb aquesta.
Reflexions: l'ambient de treball és molt cordial i es palpa molta complicitat entre tots els seus membres. No hi ha cap jeràrquia, la psicopedagoga és una més. Totes les opinions són respectades per igual. En cada debat hi ha molta reflexió fins que entre tots arriben a una conclusió.

1 comentari: