Data: 26.04.2010
Horari: 15.00 a 20.00
Objectius:
- Anàlisi de les necessitats actuals de l'alumne.
- Observar l'actuació de la psicopedagoga en el procés d'assessorament.
- Detectar orientacions més adequades pel cas.
- Observar com la psicopedagoga fa l'assessorament per fer una presentació d'un cas en el congrès de Comunicació Augmentativa que es celebrarà a Barcelona el proper juliol.
Destinataris: Els professionals que assisteixen a aquesta sessió són els mateixos que en el cas descrit de la sessió del dia 22.03.2010 (fase 2), entrada 30.03.2010. En aquesta sessió es decideix fer l'assessorament per un altre cas de la mateixa escola que actualment els preocupa més, i es postposa el seguiment del cas inicial pel dia 31.05.2010.
Activitats i continguts:
- Recull i anàlisi de la demanda.
- Observació de l'alumne en vídeo.
- Recull de les orientacions.
Característiques del cas: Alumne afectat per una paràlisi cerebral tipus tetraparèsia espàstica, i que està a 1r de primària, això comporta canvi d'etapa i tal com està organitzada l'escola a partir de primer de primària passen molts professionals per l'aula, 8 contant la tutora. Tot això suposa molts canvis per l'alumne. També s'inicia la lecto-escriptura. A principi de curs tot es trenca per una operació al maluc, i de mig octubre a decembre no va anar a l'escola. Arran de la intervenció no volia caminar amb el caminador. Molt descontrol emocional. Dificultats en els hàbits alimentaris. Manca de ganes de fer coses. Hàbits familiars caòtics; tot i que la mare és conscient no estan predisposats a rebre ajuda. No li interessen gens els contes. Quan no li interessa alguna cosa começa a fer actituds disruptives. A vegades de cop i volta, sense cap sentit, pessiga al company o companya que té al costat. És molt variable, sembla que hagi adquirit un coneixement i al cap d'una estona ja no ho sap (fins a quin punt pren el pèl?). Baveja força. Escriu amb un teclat de silicona i fa servir un ratolí estàndard amb velcro al botó dret (està canviat el clic de l'esquerra a la dreta perquè el nen és esquerrà).
Llegeix per la via semàntica (global) no per la fonològica (nivell analític).
Fins al 9 té clares les quantitats però el pas a la desena és abstracte per ell. De moment ho estan treballant de forma visual i memorística. Només sap sumar si el resultat és màxim fins a 5.
Han retirat un mica el suport de la vetlladora perquè l'alumne vagi aprenent a treballar sol; l'alumne ho acceptat bé.
Contingut del vídeo:
- Repàs dels dies de la setmana amb les activitats del dia.
- Treball amb l'ordinador. Primer l'alumne ha de lligar la paraula escrita amb la imatge. Desprès té una imatge i ha de completar la paraula escrita a sota (té algunes lletres ja posades).
- Activitat amb la mestra de la USEE: hi han 10 imatges i 10 targetes de les paraules escrites d'aquestes imatges (totes les paraules comencen per P). La mestra posa les imatges en filera, i li dóna al nen d'una a una les paraules perquè les llegeixi i les relacioni amb les imatges.
Orientacions de la psicopedagoga de la UTAC: L'alumne té una manca de control emocional que interfereix molt. Cal tenir en compte que és un nen amb cert retard mental i a vegades l'apreten massa, tot i que això fa de mal dir perquè sinó apretem es quedaria allà on és. Té un retard mental més una mala actitud vers els aprenentatges, per això el que faria és baixar el nivell de les activitats i fer les més curtes, sempre podem anar pujant; per exemple en l'última activitat que hem vist al vídeo la mestra li posa de cop 10 paraules, doncs millor posar-li només 5, i si va bé 5 més, potser si l'alumne veu menys feina es veurà més en cor d'encarar el treball. Tot li costa molt perquè a més a més ha d'inhibir molt. Continuaria bàsicament amb el treball a l'ordinador i amb el llibre digital de l'àrea de llengua adapat al seu nivell. No és un alumne amb tantes dificultats motrius que no pugui demostrar el que sap. Es recomana derivació a salut mental per la situació familiar atípica, no vol dir que la família sigui dèbil o fràgil a nivell emocional, sinó que el fet de tenir un fill amb discapacitat és una situació atípica en sí mateixa i normalment cal ajuda per poder gestionar-la. Més endavant, si es considera oportú demanar una valoració cognitiva per situar a la família des de fora de l'escola, és a dir per professionals de fora de l'escola i en els quals la família confii (de totes maneres això deixar-ho per més endavant, ara prioritzar el tema de salut mental).
Recomanació d'anar a un casal d'estiu, ja que li pot anar bé no estar tot el dia a casa amb els avis.
Desprès de treballar sobre aquest cas, la psicopedagoga fe l'assessorament per preparar el power point que aquestes professionals presentaran sobre el cas que vam veure el 22 de març en el congrés de l'ISAAC que es celebrarà a Barcelona el proper juliol.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada