Data: 28.04.2010
Horari: 09.00 a 14.00
Objectius:
- Analitzar necessitats actuals de l'alumne.
- Observar l'actuació de la psicopedagoga de la UTAC en el centre educatiu de l'alumne.
- Detectar les orientacions més adequades
Activitats:
- Visita a l'IES
- Observació de l'alumne i comunicació amb l'alumne
- Reunió amb diferents professionals del IES i amb la professional de l'EAP.
Instruments:
- Ajuts tècnics de l'alumne
- Full d'informació de l'alumne (preparat per la MALL de l'IES)
- Full de registre
Indicadors d'avaluació:
- Detectar necessitats de l'alumne.
- Detectar necessitats i reticències dels docents de l'IES.
- Detectar i recollir estratègies d'intervenció psicopedagògica en aquest context.
Primer parlem amb la MALL (que és la persona referent de l'alumne) i amb la psicopedagoga de l'EAP per organitzar la sessió.
La vetlladora porta a l'alumne, tot i que la cadira de l'alumne és a motor i la pot portar per encercament mitjançant un commutador, però l'alumne prefereix que el portin.
El professional de la UTAC li posa a l'ordinador portàtil l'última versió de SAW (és un programa de lliure distribució amb el qual es pot dissenyar un teclat en pantalla per encercament). L'alumne fa servir el SAW més un programa de síntesi de veu que diu el que l'alumne ha escrit a l'ordinador.
L'alumne no té parla, i es comunica amb l'ordinador i a vegades per conversar amb altres companys utiliza un plafó alfabètic en format E-Tran amb codi de posició i color.
Més tard hi ha reunió per la proposta de promoció a l'etapa postobligatòria d'aquest alumne. L'objectiu és que l'alumne pugui aconseguir un certificat de competències acreditades per haver cursat determinades assignatures del cicle formatiu de grau mitjà d'informàtica. D'aquesta manera, l'alumne podrà participar en un programa d'inserció laboral.
A la reunió assisteixen diferents professionals del centre, tutor, psicopedagoga, coordinadora pedagògica, cap d'estudis de l'ESO, professor d'informàtica i mall), cap d'estudis i professorat del cicle formatiu d'informàtica, la psicopedagoga de l'EAP i el professional de l'UTAC. La idea proposada és que a partir dels punts forts de l'alumne, veure quines competències pot treballar i tenir un certificat per competències.
El més significatiu de la reunió és la tensió que es crea perquè els professionals del cicle formatiu no creuen que l'alumne hagi de fer justament aquest cicle, que s'hauria de buscar un cicle formatiu que no tingués cap component de manipulació. S'ha de tenir en compte que és un alumne que no té cap mena de moviment ni a les mans ni a les cames i que no té parla, tot i que té un nivell cognitiu totalment conservat; tot i així s'ha pensat en alguna cosa que el motivi realment, a ell tot li requereix un esforç enorme, i per això s'ha parlat amb ell i s'ha buscat una alternativa que li agradi i el motivi realment. Es tracta que tingui un vida significativa.
Tot i així els docents del cicle formatiu es mostren reticents. El professional de la UTAC comenta que tenir un alumne així evidentment que genera més feina perquè s'ha de pensar com pot fer les cose i com pot acccedir-hi, tot i que l'objectiu no és que faci tot el cicle, i que en comptes de prendre-s'ho com un marrón, val la pena agafar-s'ho com un repte i una experiència única, tal com ha passat durant el seu pas per l'ESO.
Reflexió personal: Sobta que encara hagin actituds dels docents negatives vers alumnat amb grans discapacitats. I que per què una persona no es mogui o parli, possin en qüestió la seva cognició, quan els docents que el coneixen i han treballat amb ell, han comentat que hi ha coses, o comentaris en segones que les capta abans que altres companys que no tenen cap discapacitat aparent.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada