Data: 28.04.2010
Horari: 15.30 a 20.00
Objectius, activitats i continguts, instruments i indicadors d'avaluació: els mateixos que els descrits en l'entrada "Fase 7. Reunió d'equip".
Temes tractats:
- Traspàs d'informació entre professionals. Arrel d'una demanda d'una escola a un dels membres de l'equip ha sorgit el debat sobre el traspàs d'informació. El cas era que els professionals de l'escola pensaven que no es feia un bon traspàs d'informació sobre l'alumna quan es canviava de tutora o de logopeda. L'equip UTAC ha arribat a la conclusió que el traspàs d'informació s'ha de fer entre els professionals de l'escola que són els que treballen diàriament amb l'alumna, i que en cas que es consideri necessari la UTAC pot col·laborar. Es considera important que la psicopedagoga de l'EAP també coordini el traspàs d'informació. La psicopedagoga de l'EAP hauria d'estar al cas de tots els acords presos així com de l'assessorament fet per la UTAC. També es considera important que en el traspàs estuguin la logopeda i la fisioterapeuta. Es proposa que potser estaria bé elaborar un model de traspàs d'informació sobretot pensant en l'alumnat usuaris de comunicació augmentativa o alternativa.
- Es proposa iniciar el prèstec d'ajuts tècnics a les escoles d'aquells alumnes en els que desprès d'una avaluació no és té massa clar encara si és el més adient, o en l'avaluació s'intueix que amb entrenament podrà ser hàbil amb un ajut tècnic concret. Es tractaria d'elaborar un "protocol de prèstec", amb un registre d'ús per part d'un professional de l'escola, i un apartat final de presa de decisions que es faria conjunt. Això ho iniciarien de cara al curs vinent.
- Informació sobre les editorials que estan fent els llibres digitals de cara al curs vinent.
- S'informa als membres de l'equip sobre la presentació dels ajuts tècnics (Tobii i Feskits)
- S'informa que abans del 30 de juny s'han de presentar les dades per poder redactar la memòria i entregar-la al departament d'educació.
Conclusions: He trobat molt interessant el debat sobre el primer tema perquè ho he pogut relacionar amb el tema del debat "el paper del psicopedagog". En aquest cas tant del paper del psicopedagog d'un servei específic com el paper d'un psicopedagog d'un EAP i com es poden interrelacionar els dos papers. Jo crec que el psicopedagog de l'EAP ha de fer com de coordinador, com de pont entre l'escola i la UTAC, de fet les demandes al servei s'han de fer a través del psicopedagog de l'EAP. UTAC aporta estratègies per treballar amb un alumne concret amb discapacitat motriu i dificultats de comunicació, però desprès s'ha de vetllar perquè els acords i les propostes es vagin realitzant, així com recollir les dificultats, i això ho hauria de fer el psicopedagog de l'EAP, a banda que per la seva formació po ajudar si apareixen dificultats en l'aplicació de les estratègies fins al següent seguiment de la UTAC, donat que la UTAC no pot fer seguiments intensius ja que abarca tot el territori de Catalunya excepte on hi ha serveis específics per alumnat motriu experimentals (3 en concret).
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada